Informasjon om leirskoleoppholdet til gjestende skoler

På grunn av situasjonen med Covid-19 nå, vil det bli noen forandringer i leirskoleprogrammet, dette for at det skal bli mulig å holde avstand.

I hovedhuset vil det være Antibac dispensere ved inngangene og på rommene, og i hyttene er det 2 vasker med såpe og tørkerull slik at elever og lærere kan vaske hendene.

Vi ber også om at dere gir oss beskjed hvis elevtallet dere har oppgitt endrer seg før dere kommer.

1. Elever som er syke må blir hjemme
  2. Elever som blir syke på leirskolen blir satt i isolasjon og må hentes så fort som mulig.
  3. Kohortene vil ikke bli blandet.
  4. Skolene kan ikke blandes på fritiden og det vil bli rullering av hvem som skal være hvor,
  5. Det kan bli noe dødtid ved både frokost og middag, da vi er nødt til å servere måltidene i 2 økter.
  6. Lærerværelset vil bli stengt fordi det er for lite i forhold til avstandsreglene. Vi ser på andre løsninger.
  7. Det meste av undervisningen kan forgå som normalt men med god avstand mellom elever og lærere.
  8. Samme leirskolelærer vil følge elevene gjennom dagen.
  9. Morgenbad kan avlyses hvis det blir flere enn 2 kohorter.
  10. Vikingdagen vil bli noe forandret fordi man ikke kan ha nærkontakt.
  11. Rekefesten for lærerne på torsdag vil bortfalle.
  12. Butikken vil holde åpent kun for elevene mandag og onsdag fra kl. 19.00 slik at de ikke blander seg med andre kunder. Lærerne sender elevene inn i små grupper slik at alle får handlet.

Vi tar smittevern på alvor, og vil gjøre alt vi kan for at leirskoleoppholdet skal bli så vellykket som mulig for dere i denne vanskelige tiden.